4 maisto papildai, kurie gali pagerinti jūsų klausą

4 maisto papildai, kurie gali pagerinti jūsų klausą

Vitaminai puikiai tinka bendrajai sveikatai ir gerovei palaikyti, tačiau kai kurie iš jų yra ypač naudingi, siekiant išlaikyti klausos kokybę.

Mineralai ir vitaminai visada yra svarbūs mūsų sveikatai ir veiksmingam organizmo funkcionavimui. Mineralus gauname vartodami augalinį maistą, kuris mineralus pasisavina iš dirvožemio, bei valgydami ganyklose ganomų gyvūnų mėsą.

Bet ar maistas gali įtakoti jūsų klausą? Pasak mokslininkų, atsakymas yra “taip”.

  1. Kalis

Kalis reguliuoja skysčių kiekį jūsų kūno audiniuose ir kraujyje. Tai svarbu klausai, nes vidinėje ausies dalyje yra skysčio. Vidinė ausis yra ausies dalis, kuri verčia triukšmą, kurį girdime aplink mus, į impulsus, kuriuos mūsų smegenys interpretuoja kaip garsą. Vidinė ausies dalis priklauso nuo kalio, todėl būtina maitintis kalio turinčiais produktais.

Kai senstame, skysčio lygis, deja, sumažėja, o tai gali būti viena iš priežasčių sukeliančių klausos silpimą vėlyvajame amžiuje (presbikusis). Presbikusis – labiausiai paplitęs klausos praradimo tipas, kurį sukelia natūralus klausos sistemos senėjimas.

Kaliu turtingas maistas yra bananai, avokadai, bulvės, špinatai, melionai, pienas, apelsinai, abrikosai, pomidorai, lima pupelės ir jogurtas.

  1. Folio rūgštis

Tyrimai rodo, kad folio rūgštis yra labai svarbi organizmo gebėjimui generuoti naują ląstelių augimą. Suaugusiesiems, kurių kraujyje yra mažai folio rūgšties, labiausiai tikėtina, kad išsivystis presbikuzė. Tyrimai rodo, kad folio rūgšties papildai gali sulėtinti klausos praradimą. Kūne folio rūgštis skirta homocisteino, uždegiminio junginio, mažinančio kraujotaką, metabolizavimui. Gera apytaka yra svarbi, kad vidinės ausies plaukų ląstelės būtų sveikos ir tinkamai veiktų.

Folatais turtingas maistas yra mėsa, šparagai, brokoliai ir špinatai.

  1. Cinkas

Cinkas pagerina organizmo imuninę sistemą ir yra atsakingas už ląstelių augimą ir gijimą. Jis gali būti naudingas, jei atsiranda bakterijų, sukeliančių ausies infekciją.

Maisto produktai, kurių sudėtyje yra cinko: jautiena, kiauliena ir tamsiosios mėsos vištiena, anakardžiai, migdolai, žemės riešutai, pupelės, smulkinti žirniai, lęšiai, austrės, juodasis šokoladas, avižos, išpūstos kinojos, razinos, džiovintos spanguolės ir kokoso dribsniai.

  1. Magnis

Mičigano universiteto Kresge Hearing Research Institute tyrimai parodė, kad žmonės, gydyti magniu, buvo apsaugoti nuo su triukšmu susijusio klausos praradimo. Mokslininkai mano, kad tai yra magnio gebėjimas kovoti su laisvaisiais radikalais, kuriuos sukelia garsus triukšmas. Magnis veikia kaip barjeras, apsaugantis plaukų ląsteles vidinėje ausyje. Nepakankamas magnio kiekis vidinėje ausyje sukelia deguonies stygių, dėl to susitraukia kraujagyslės.

Maistas, kurio sudėtyje yra magnio, yra vaisiai ir daržovės, pavyzdžiui, bananai, artišokai, bulvės, špinatai, pomidorai ir brokoliai.

 

Šaltinis